Feedback
26 augustus 2013

Vandaag lanceren 39 nieuwstitels de bewustwordingscampagne ‘De nieuwsmedia. Je hoofdsponsor’.

Met de campagne willen de nieuwsbedrijven het Nederlandse publiek bewust(er) maken van de waarde van nieuws. De uitingen verschijnen op de websites, in de dag- en weekbladen en op de zenders van de deelnemende nieuwsbedrijven.

De campagne is ontwikkeld door reclamebureau ARA. Het creatieve concept stelt het belang van de journalistiek centraal. De advertenties illustreren wat we zouden missen als de nieuwsmedia er niet waren.

NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, heeft het initiatief genomen tot de ontwikkeling van de bewustwordingscampagne om de waarde van nieuws, op persoonlijk en maatschappelijk vlak, te benadrukken.

Vanaf vandaag is ook de website jehoofdsponsor.nl live. Hierop vinden bezoekers een beknopte toelichting op de campagne en een overzicht van alle uitingen.

Cebuco, het marketingplatform van NDP Nieuwsmedia en Nieuws in de klas, het educatieplatform van NDP Nieuwsmedia zullen afgeleide campagnes voor de advertentiemarkt en het onderwijs ontwikkelen. Deze campagnes starten in het najaar.

Als u van deze website gebruikmaakt, gaat u akkoord met de plaatsing van cookies. Melding verbergen