Deel 1: Tom Vennink ‘Onze correspondent ter plaatse’, ‘Een reportage van onze correspondent’, ‘…En dan schakelen we nu live over naar onze correspondent in Rusland.’ Deze zinnen hoor en lees je vaak als je het nieuws een beetje volgt. Maar wat is een correspondent eigenlijk en wat doet deze persoon? Dat ontdekken de leerlingen in […]
Hoe gaat een journalist aan de slag als de overheid een belangrijk besluit neemt, zoals het mobieltjesverbod op scholen? Welke scholen ga je bellen? Wat schrijf je op? Waar moet je allemaal rekening mee houden? NRC-journalist en onderwijsredacteur Denise Retera vertelt erover in deze aflevering van Luister in de klas. In deze lessuggestie van rond […]
Onlangs waren er twee berichten over opvallende kunst in het nieuws. Kunstenaars die een statement willen maken en dat op een bijzondere manier doen.
De formatie van een nieuw kabinet verloopt moeizaam. Volg met de klas het formatieproces en leer over verschillende rollen in de politiek met de opdrachten.
Deze actuele opdracht over de ramadan is direct in te zetten voor leerlingen.
Deze actuele opdracht over de vraag of het WK voetbal geboycot moet worden, is direct in te zetten voor leerlingen.
Deze actuele opdracht over de de bestorming van het Capitool is direct in te zetten voor leerlingen.
Op 10 december 1948 is de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens aangenomen. Met deze lessuggestie besteedt u aandacht aan de mensenrechten en hoe deze kunnen botsen.