Juice-kanalen leiden tot veel discussie. Mag je zomaar roddels verspreiden? Daar kwam veel discussie over toen Yvonne Coldeweijer een BN’er betichte van het slikken van dieetpillen. De ruzie tussen Yvonne en Samantha Steenwijk liep zo hoog op dat de rechter eraan te pas moest komen. En die was glashelder: Roddels verspreiden mag niet zomaar. Daarom […]
Deze actuele opdracht over algoritmen is direct in de les te gebruiken.
Leerlingen gaan met deze lessuggestie onderzoeken wat goed nieuws is en gaan in gesprek over de nieuwswaarde van berichtgeving. Hoe komt het dat slecht nieuws vaak meer aandacht krijgt dan goed nieuws?
De reacties en discussies over #ikdoenietmeermee zijn prachtige lesmaterialen om te gebruiken bij taal, mediawijsheid en burgerschap.
Deze actuele opdracht over therapeutische games is direct in te zetten voor leerlingen.
In deze opdrachten gaan leerlingen aan de slag met rekenopdrachten aan de hand van de actualiteit. Om het nieuws te kunnen volgen, is het belangrijk om cijfers en grafieken te kunnen lezen. En het motiveert leerlingen om te leren rekenen aan de hand van de actualiteit.
Scholieren leren hoe framing werkt met de lessuggestie Framing in het nieuws. Ze krijgen inzicht in de gevoelswaarde en bijbetekenis van woorden die in het nieuws worden gebruikt.
Deze actuele opdracht is direct te gebruiken in de les.